Føtex i Brønderslev donerer to kroner til Julemærkehjemmet for hvert Princip rugbrød, der bliver solgt

BRØNDERSLEV: Mange børn, der slås med problemer som ensomhed og mobning, står i kø for at få et ophold på et Julemærkehjem. Det får nu Føtex i Brønderslev til at donere 2 kroner til Julemærkehjemmene for hvert Princip rugbrød, der bliver købt i hele julen. Det oplyser Føtex Brønderslev i en pressemeddelelse.

Verdens første Julemærke blev solgt i 1904, og det betyder, at årets Julemærke er nr. 117 i rækken. Formålet er stadig at støtte udsatte børn. Men selvom der bliver solgt mange Julemærker, er indtjeningen i dag ikke længere stor nok til at dække omkostningerne. Derfor er Julemærkehjemmene helt afhængige af donationer fra private, virksomheder og fonde.

Det får nu Føtex i Brønderslev til at indføre et anderledes initiativ, der skal være med til at skabe bedre trivsel for børn, der kæmper med bl.a. ensomhed og mobning.

Frem til 23. December donerer varehuset 2 kroner til Julemærkehjemmene for hver pakke rugbrød fra Princip, der bliver købt. Ifølge varehuschef i Føtex Brønderslev, Søren Flodgaard, har kunderne allerede taget godt imod initiativet.

Give børn mere mod på livet

De danske Julemærkehjem hjælper hvert år 1.000 børn, der mistrives. Gennem et ophold på et af de fem Julemærkehjem får de et bedre selvværd og mere mod på livet, så de igen kan indgå i fællesskaber.

- Vi er glade for, at Føtex vil bidrage til, at vi kan hjælpe de mange børn, som får ophold på Julemærkehjemmene. Pengene kommer rigtig mange udsatte børn til gode, og det er vi utroligt taknemmelige for, siger direktør i Julemærkefonden Søren Ravn Jensen.

At støtte op om børns sundhed og trivsel er ikke noget nyt for Føtex. Kæden har over hele landet fået tætte samarbejder med lokale foreninger og aktører, der arbejder for at styrke børn og unges sundhed og livsglæde. Her donerer føtex med støtte fra Salling Fondene millioner af kroner årligt, ligesom de tilbyder kunderne at donere deres flaskepant til lokale foreninger. Samtidig er Føtex partner i Skole OL, hvor elever fra hele landet konkurrerer i børneolympiske discipliner.

Alt det gør føtex for at være med til at give børnene et godt liv.

- I føtex arbejder vi hver dag for at gøre det lettere at leve et sundt liv. Det gælder ikke kun de varer, vi tilbyder i butikkerne, men også de initiativer og foreninger, vi støtter. Med over 100 varehuse landet over kan vi virkelig være med til at gøre en forskel for en masse børn og unge, fortæller Karin Sommer, marketingdirektør i føtex.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...